Med de ansatte i fokus
Med Business Online Personell reduserer du risikoen for administrative feil og frigjør tid for strategisk ledelse. Automatiser prosesser, styrk samarbeidet mellom ledere og medarbeidere, og ta steget mot å bli en enda mer profesjonell og effektiv bedrift som setter ansatte i fokus.
Små og store bedrifter velger Business Online
Gjør det enkelt å være en god arbeidsgiver
Administrer HR-oppgavene hvor og når du vil med Business Online. Få kontroll på alt fra onboarding til medarbeidersamtaler, reduser risiko og sett dine ansatte i fokus. Oppdag mulighetene for å tilpasse og automatisere prosessene dine, slik at du både reduserer administrasjonen og bygger en sterk, inkluderende arbeidskultur.
Arbeidsrom for hver ansatt
Alle ansattprofiler har sitt eget arbeidsrom for ansvarlige ledere og HR-ledelsen. Arbeidsrommene inneholder:
- Nøkkelinformasjon om den ansatte
- En sjekkliste for ansattes livssyklus
- Et predefinert dokumentbibliotek
- Peronallogg og oppgaver
Med tilgangsstyrte arbeidsrom kan du være trygg på at sensitiv informasjon ikke kommer på avveie.
Tilgangsstyrt arbeidsrom for informasjon om ansatt
Funksjonalitet & Fordeler
Digital medarbeideroversikt
En tilgangsstyrt personelliste som samler all relevant informasjon om nåværende og tidligere ansatte – inkludert kontaktinfo, stilling, status og tilknytning til prosjekter.
Ressursplanlegger i Gantt-format
Få visuell oversikt over hvilke ansatte som er tilgjengelige i gitte perioder, basert på oppgaver tildelt i prosjektplanen. Perfekt for å optimalisere bemanning.
GDPR-vennlig datahåndtering
Trygg og strukturert innsamling, lagring og sletting av persondata – med støtte for samsvar og arkivering ved endring av ansettelsesstatus.
Full innsikt i ansettelsesforløpet
Få oversikt over ansattes utvikling, statusendringer, tilknytninger i organisasjonen og dokumentasjon gjennom hele ansettelsesperioden – fra første dag til avsluttet arbeidsforhold.
Enkel selvbetjening
Ansatte kan selv oppdatere kontaktinformasjon og detaljer via Min Side – noe som sparer tid og reduserer administrativt arbeid.
Komplett HR-dokumentasjon
HR kan legge inn og vedlikeholde viktig informasjon som evalueringsdatoer, roller, pårørende og mer – samlet i ett oversiktlig og strukturert arbeidsrom.
Brukervennlig grensesnitt
Personell-modulen i Business Online er integrert med Microsoft 365 (tidl. Office 365), slik at du får et gjenkjennelig brukergrensesnitt for å administrere informasjon rundt ansatte. Med tilgangsstyrte arbeidsrom kan du være trygg på at sensitiv informasjon ikke kommer på avveie, og at dere er i tråd med GDPR.
Forsiden til Personell-modulen i Business Online
Oversikt over arbeidsoppgaver
Se hvilke arbeidsoppgaver ansatte har i de ulike prosjektene. Ressursplanleggeren er knyttet opp mot prosjektplanen i Prosjekt-modulen, slik at du kan ha en oversikt over hvem som er ledige til neste prosjekt.
Tabell med oversikt over alle ansattes arbeidsoppgaver
Ofte stilte spørsmål
HRM står for Human Resource Management, eller personalledelse på norsk. Et HRM-system gjør at du kan samle viktige opplysninger og dokumenter om alle ansatte i et system. På denne måten kan du enklere løse praktiske oppgaver som rekruttering og onboarding av nyansatte.
Formålet med et HRM-system er å skape bedre informasjonsflyt og automatisere rutinemessige oppgaver. Dette kan være alt fra ansettelsesavtaler til påminnelse om medarbeidersamtaler. Ved å enkelt kunne samle informasjon om ansatte på én plass, kan du spare mye tid på å slippe å lete etter de viktige dokumentene. Et HRM-system passer også på at både din personlige informasjon og bedriftsinformasjon lagres i samsvar med GDPR-reglementet.
Det finnes mange gode grunner til å bruke et HRM-system, her er noen av de:
- Mer effektiv administrasjon – Det kan være tidkrevende å holde informasjon om ansatte oppdatert, håndtere medarbeidersamtaler og holde en oversikt over ansattes kurs og sertifikater. Prosesser og data kan være spredt over flere ulike systemer, noe som fort skaper merarbeid. Med et HRM-system kan du automatisere steg som i dag er manuelle og repeterende, noe som vil spare dere for verdifull tid.
- Personalinformasjon samlet på én plass – Det er mye data knyttet til enhver ansatt i bedriften, i tillegg må man passe på at informasjonen er oppdatert til enhver tid. Dette kan være krevende å følge opp selv i et selskap med få ansatte. HRM-system gjør denne jobben enklere ved å gi dere en digital personalmappe, slik at dere enkelt kan samle og vedlikeholde informasjon på én og samme plass.
- Bedre datasikkerhet – Å lagre sensitiv informasjon lokalt i Excel-dokumenter, i permer eller i innboksen din utgjør en stor sikkerhetsrisiko for at informasjonen kommer på avveie. Et HRM-system gjør at du og dine ansatte kan være trygge på at informasjon ikke kommer på avveie og at GDPR-reglement etterleves.
Et godt HR-system vil være brukervennlig slik at informasjon er lett tilgjengelig. Systemet bør gjøre det enkelt å gjøre aktiviteter knyttet til sykefraværsoppfølging, onboarding av nyansatte og medarbeidersamtaler. I tillegg kan det være lurt å se etter et system som gjør digitale håndbøker, som for eksempel Personalhåndboken lett tilgjengelig for ansatte. Digitale håndbøker gjør at ansatte enkelt får tilgang til viktig informasjon rundt rutiner og lovverk i bedriften.
Et HRM-system viser alt fra behandling av personalmappen til mer strategiske områder som leder- og medarbeiderutvikling. Det vil derfor fungere som en god støtte for videre utvikling av både bedriften og dens ansatte og ledere. Samtidig vil det også være en ekstra trygghet for både ansatte og ledere ved at nødvendige prosesser blir gjennomført i henhold til bedriftens behov og ønsker, i tillegg til lover, regler og avtaler. På denne måten får dere mer tid til verdiskapende oppgaver i arbeidshverdagen.
Relevante artikler
Øk sikkerheten med ISO 45001: Alt du trenger å vite om arbeidsmiljø og HMS
Oppdag hvordan ISO 45001 bidrar til et tryggere arbeidsmiljø, færre skader og høyere medarbeidertilfredshet. Lær hvorfor standarden er et viktig verktøy for alle som ønsker å styrke sin HMS-praksis.
5 effektive tips for å øke kunnskapsdelingen i bedriften
Ønsker du å styrke innovasjon og samarbeidskultur i bedriften? Her får du fem konkrete tips til hvordan du kan bygge en helhetlig strategi for kunnskapsdeling, fra planlegging til gjennomføring.
Har bedriften din vokst fra prosjektstyring med Excel og mappestruktur?
Hva er tegnene på at din bedrift har vokst fra prosjektstyring med Excel og mappestruktur? Hva bør du gjøre isteden? Svaret får du her.
Ta kontakt med oss i dag
Flere moduler i Business Online
Helhetlig prosjektstyring som gir deg full oversikt, bedre kontroll og enklere samarbeid.
KHMS
Komplett kvalitetsstyring samlet i én modul. Forenkle rapportering, risikohåndtering og dokumentstyring.
Full oversikt over kunder, salgsmuligheter, kontrakter og leverandører – alt samlet på ett sted.