Små og mellomstore bedrifter velger Business Online
Samlet oversikt over dine prosjekter
Få en oversikt over prosjektenes fremdrift, helse, aktivitetsnivå og mye mer. Dykk ned prosjektets detaljer inne i arbeidsrommet.
Listevisning over alle prosjektene
Standardiser prosjekttypene
Lag dine egne predefinerte mappestrukturer og sjekklister til de ulike prosjekttypene. Slik unngår du å gjøre gjentakende småfeil. Alle justeringer som gjøres av administrator, innarbeides automatisk allerede fra neste gang den gitte prosjekttypen opprettes.
Arbeidsrommet til et prosjekt
Øk kvaliteten med sjekklister
Standardiser gjentakende prosjektprosesser med kvalitetsjekklister. Del prosessen inn i ulike faser. Hver fase inneholder en egen sjekkliste, slik at enhver gjentakende prosess alltid utføres etter beste praksis. Legg inn dokumenter, lister og prosedyrer som er relevante for de ulike trinnene i prosessen.
Eksempel på en kvalitetssjekkliste for planleggingsfasen av et prosjekt
Del notater fra møtene
Samle alle møtenotatene i prosjektet, slik at alle prosjektdeltakere enkelt kan oppdatere seg på hva som ble diskutert i siste møte. Samarbeid ved å skrive notater samtidig i samme dokument, slik at notatene alltid er samlet.
Notatene knyttet til et prosjektet
Populære ekstrafunksjoner
Flytt e-poster og dokumenter direkte fra innboksen og inn i Business Online. Ingen mellomlagring nødvendig.
Effektiviser utformingen og utsendelsen av tilbud til kunde med Tilbudsbygger integrert i Business Online Prosjekt.
Avanserte verktøy for opprettelse, nummerering og godkjenning av prosjektspesifikke dokumenter.
Lag en fremdriftsplan for prosjektet
Bruk mindre tid på planlegging av gjentakende prosjekter. Med en predefinert prosjektplan er tidsplanen og oppgavene allerede fordelt når du oppretter prosjektet. Lag egne fremdriftsplaner for ulike prosjekttyper, slik at tidsplanen for prosjektet allerede er lagt når prosjektet opprettes.
Fremdriftsplan visualisert i et Gantt-diagram
Ofte stilte spørsmål
Et prosjektstyringssystem hjelper deg i alle fasene av et prosjekt, fra planleggingen til arbeidsflyt og til slutt rapportering.
Dere sparer verdifull tid på statusmøter ved at prosjektstyingssystemet gir dere en god oversikt over fremgangen og neste steg i prosjektet.
Det finnes mange alternativer der ute og ulike fokusområder for prosjektstyringsverktøy, alt fra systemer med fokus på hovedfokus på Kanban-metoden til avanserte Gantt-skjemaer.
En av de største utfordringene til ethvert prosjekt er samhandlingen mellom ulike ledere, medarbeidere, avdelinger og kanskje også lokasjoner. Et godt prosjektstyringsverktøy vil derfor sette samhandlingen i fokus samtidig som du får de hjelpemidlene dere trenger i form av Kanban-metoden, Gantt-skjema, risikomatrise og gitte arbeidsprosesser.
Ulike prosjekter trenger ulike hjelpemidler, derfor er fokus på samhandling viktigere enn hvilke hjelpemidler som blir tatt i bruk for det enkelte prosjektet. Dette gjør dere bedre rustet til å jobbe i samme system, enten om dere har enkle og kortvarige prosjekter eller langvarige og mer komplekse prosjekter. Det som er viktig er at dataen samles på én plass.
Å jobbe sammen på et prosjekt i Business Online betyr i stor grad å dokumentere de ulike leddene i prosessen. Flere personer kan jobbe på samme prosjekt samtidig. I prosjektrommet finner du informasjon om interne/eksterne ressurser, nøkkelinformasjon om prosjektet, prosjektspesifikke dokumenter, prosedyrer, oppgaver og fremdriftsplan. På denne måten kan alle involverte se hva som har blitt gjort og hva som må gjøres, på denne måten får dere en god flyt i prosjektet. Du får hovedsakelig tre verktøy for prosjektplanlegging; en kvalitetssjekkliste, en fremdriftsplan og en egen Microsoft Planner.
Fremdriftsplanen i Business Online PROSJEKT gir deg en mer detaljert oversikt over ansvarsområder, oppgaver og tidsperspektiv. Her får man en Gantt-visning hvor du som prosjektleder kan lage en start- og sluttdato for prosjektet, definere hovedoppgaver med underoppgaver og tildele ansvar og oppgaver til de andre personene som er involvert i prosjektet.
Kvalitetssjekklisten i Business Online PROSJEKT definerer prosjektet og sikrer kvalitet og kontinuitet for de ulike prosjekttypene. Kvalitetssjekklisten deles opp i ulike faser med underpunkter som beskriver hvilke steg man må gjennomføre fra start til slutt. Ved å ha slike sjekklister, vil du alltid ha full oversikt over de ulike stegene i de ulike fasene, noe som igjen sikrer at alle prosjektene utføres på samme måte. Hver bruker kan huke av når de ulike punktene er utført og legge til en beskrivende kommentar, slik at alle personer i prosjektet kan til enhver tid se hva som har blitt gjort.
Som administrator i systemet, så vil du kunne få tilgang til å definere kvalitetssjekklister og mappestrukturer selv – disse hører ofte sammen. På denne måten sikrer dere både kvalitet og kontinuitet, ettersom prosjekter og mulighetshåndtering følger bestemte prosesser med hensyn til prosedyrer.
Ta kontakt med oss i dag
Få orden i skysakene☁️
I Business Online er alle moduler knyttet sammen i den samme underliggende prosjektplattformen. Selv om hver modul er kraftig alene, skjer den virkelige magien når du bruker dem samlet. Slik får du orden i skysakene!
Fleksibelt system for håndtering av salgsprosesser, kunder, kontrakter og leverandører. Gir deg god oversikt på nøkkelinformasjon og mulighet for å standardisere egne salgsprosesser.
Registrering og håndtering av avvik og andre rapporterte saker. Gjør dokumentstyringen i denne modulen. Hent inn data om avvik og risikoer i bedriftene fra de andre modulene.
Denne modulen lar deg samle informasjon og dokumentasjon om hver enkelt ansatt i tilgangsstyrte arbeidsrom. Få påminnelse når det er tid for neste medarbeidersamtale.