Business Online CRM

Kundehåndtering

Vi hjelper deg å samle og strukturere informasjon og korrespondanse om kunder, samarbeidspartnere og leverandører. Få et oversiktlig bilde av nøkkelinformasjon og muligheten til å standardisere egne salgsprosesser for økt effektivitet.


Våre moduler


Se demo

Små- og mellomstore bedrifter velger Business Online
6397cc12c1a346b15c120488_subsea partner logo
Alma_Logo_Dark-Blue
fishbones-logo
Lie-Blikk_hovedlogo_blaa
Soiltech_logo2022.png
Aarbakke-Innovation-Logo
Soolo-logo
izomax mørk blå
VelbygdVB_rgb_rust

Gjør salgsprosessen mer strømlinjeformet

Ta kontroll på salgsprosessen med digitale sjekklister for de ulike fasene av salgsprosessen. Sikre at enhver salgsmulighet til fulgt opp innen rimelig tid. Bruk mindre tid på å lete i innboksen og mer tid på å lukke avtaler. 

Fordeler med å bruke sjekkliste til salgsprosessen:
  • Reduser sjansen for å glemme eller hoppe over steg i salgsprosessen ved å skreddersy deres egen sjekkliste for salgsprosessen.
  • Få samme kvalitet på enhver salgsprosess med en steg for steg oversikt over hver fase.
  • Det er lettere å håndtere mange salgsmuligheter når du alltid har full oversikt over hvor enhver mulighet befinner seg i prosessen.


Full oversikt på relasjonene

Business Online lar deg samle informasjon om alle interne og eksterne relasjoner, inkludert kunder, samarbeidspartnere, konkurrenter, leverandører og prospekter. Enhver relasjon får sitt eget arbeidsrom hvor du enkelt kan se og lagre viktig informasjon.

Fordelene med å bruke Business Online CRM:
  • Få en helhetlig oversikt over relasjonene deres, slik at dere enkelt kan finne igjen alt fra kontrakter til kontaktinformasjon.
  • Samarbeid, sett opp møter, ta notater eller følg opp kunden. Med et eget arbeidsrom vil informasjonen bli samlet og strukturert på én plass.
  • CRM-modulen er tett knyttet til de andre modulene i Business Online, slik at du enkelt kan hente ut informasjon sentral informasjon fra CRM-modulen til de andre modulene.
“Å være gründer og innovativ bedrift er en utfordring med mange steg og faser. På et tidspunkt er det på tide å organisere virksomheten på en effektiv måte for å forberede seg på vekst og oppskalering. Business Online vil hjelpe oss å bli mer effektive i arbeidet vårt.”
Per Erik Berger
Per Erik BergerCEO, CoreAll
“Alle i superbrukerteamet er veldig, veldig fornøyd. Vi har faktisk aldri opplevd maken til oppfølging fra en leverandør. De har alltid vært veldig tilgjengelige og løst utfordringene sammen med oss raskt. ”
Marian NyMark Melle
Marian NyMark MelleHR & QHSE, Clara Venture Labs
“Måten vi kunne jobbe i Business Online på harmonerte veldig med måten vi selv tenkte og etterstrebet i vår egen mappestruktur. I tillegg er vi glad i kvalitetssjekklistene, altså det å lage enkle sjekklister som skaper etterlevelse. Det gjorde at vi valgte Business Online.”
rune holmen novumare
Rune HolmenKHMS-leder, NovuMare
“Business Online hjelper organisasjoner å sette kvalitet ut i praksis, og med denne løsningen vil vi få økt samhandling, innsikt og kontroll i alle faser av prosjektet – fra forespørsel og tilbud til gjennomført prosjekt.”
Eirik Kvilstad Heskja
Eirik Kvilstad HeskjaLeder for Digitalisering og Økonomi, Lie Blikk
Previous
Next

Flere Kundehistorier

God oversikt med visuelle salgsrapporter

Øk salget og kundelojaliteten ved å ta mer datadrevne beslutninger. Med Business Online CRM får dere muligheten til å overvåke, forbedre og analysere alle aspektene av kundereisen, fra første interaksjon til kontraktsignering. For de av dere som har Power BI-lisens, får dere med Business Online CRM dashbord som er klar til bruk allerede fra første dag.

Fordelene med å bruke Power BI dashbord:
  • Få rapporter som viser aktiviteten til salgsavdelingen.
  • Få en oversikt over antall salgsmuligheter og hvor hver av dem befinner seg i salgstrakten.
  • Juster tidslinjen på dashbordet enkelt ved å justere for år, kvartal eller måned.

Populære ekstrafunksjoner


Outlook integrator

Flytt eposter og dokumenter direkte fra innboksen og inn i Business Online. Ingen mellomlagring nødvendig.

Les mer om Outlook Integrator


Leverandørevaluering

Perfekt for bedrifter som er underlagt Åpenhetsloven! Gjør periodiske vurderinger av leverandørene.

Les mer om Leverandørevaluering


Produkt modul

Effektiviser utformingen og utsendelsen av tilbud til kunde med Produkt modul integrert i Business Online CRM.

Les mer om Produkt Modul

Oppfølging av leverandører

Få egne arbeidsrom for leverandørene hvor du kan samle og strukturere viktig informasjon knyttet til de ulike leverandørene og samarbeidspartnerne. Sett en predefinert prosess for leverandørevaluering, slik at du kan være sikker på at alle leverandører har gjennomgått en kvalitetssikker evaluering.

Full oversikt over leverandørene:
  • Sjekk hvor mange avvik som er knyttet til den enklete leverandøren.
  • Opprett kontrakt tilknyttet leverandør og få et eget arbeidsrom til kontrakten.
  • Lagre notater fra møter med leverandøren i arbeidsrommets egen OneNote. Slik går ingen viktige møtenotater tapt.

Kontroll på kontraktene

Få tilgangsstyrte arbeidsrom for kontraktene. Knytt sammen kontrakter med de ulike kundene, leverandørene og samarbeidspartnerne. Få et predefinert dokumentbibliotek som gir deg full oversikt over gjeldende og utgåtte kontrakter.

Håndtering av kontrakter i Business Online CRM:
  • Samle møtenotater og eposter med korrespondanse i kontraktens arbeidsrom, slik at du alltid kan gå tilbake og se hva som ble diskutert.
  • Få et eget dokumentbibliotek til både arkiverte kontrakter og den gjeldende kontrakten.
  • Få en samlet oversikt over alle kontrakter, selv når du har flere kontrakter knyttet opp mot samme kunde eller leverandør.

Få bedre oversikt og automatiser salgsprosessen med Business Online


Book møte


Se demo

Ofte stilte spørsmål

Hva er customer relationship management (CRM)?

CRM står for Customer Relationship Management, eller kunderelasjonshåndtering på norsk. Et CRM-system kan være et kraftig verktøy i arbeidshverdagen som hjelper bedriften å vokse ved å blant annet eliminere friksjon; gi bedre samarbeid på tvers av avdelinger og lokasjoner, samt holde styr på kontaktinformasjon.

Hva gjør et CRM-system?

Et CRM system gjør det enklere å skape en god kundereise, fordi det legger til rette for en tilpasset oppfølging av kunden slik at kundene dine kan føle seg enda mer ivaretatt. 

Hvorfor bruke et CRM-system?

Det finnes mange gode grunner til å bruke et CRM-system, her er noen av de: 

  • Standardisere håndtering av salgsmuligheter – Det kan være tidkrevende å håndtere mange salgsmuligheter, det å huske å følge opp alle kan være en stor oppgave i seg selv. Et CRM-system kan hjelpe dere å automatisere oppfølgingsprosessen av nye salgsmuligheter. På denne måten kan systemet minne selgerne på når de bør ta kontakt med prospekter igjen, holde oversikten over hva som har blitt gjort og få et fullstendig bilde over kundereisen til hver eneste salgsmulighet. 
  • Verdifulle analyser – Et CRM-system vil ikke bare samle inn kundedata, det vil også kunne analysere dataen og gi deg innsikt i hvor salgsteamet kan forbedre og optimalisere prosessene sine. 
  • Bedre oppfølging av kunder – Gjennom hele kundeforholdet samler det seg opp mye informasjon, gjerne fra ulike parter i bedriften. Et CRM-system gjør at dere kan samle ulik informasjon om kunden på én plass, slik at det vil være lett tilgjengelig for de ansatte som trenger det. På denne måten kan dere også yte enda bedre kundeservice. 

Hva utgjør et godt CRM-system?

Et godt CRM-system vil gi dere bedre innsikt i salgspipeline, det vil kunne samle alle salgsmuligheter på én plass og kunne gi alle i salgsteamet en god oversikt over nøkkelinformasjon om enhver salgsmulighet. Det bør kunne gi salgsteamet verktøyene de trenger for å få kontrakten.

Hvordan vil et CRM system hjelpe på vårt resultat?

Et CRM-system vil hjelpe bedriften å få et overblikk og administrere hvert eneste steg av salgsprosessen, håndtere kundedata og kommunikasjon på én og samme plass. Det er eksempelvis mulig å integrere CRM-system med innboksen din, slik at dere kan samle viktig kundeinformasjon og korrespondanse på én plass. På denne måten vil alle i  teamet alltid være oppdatert på siste nytt rundt korrespondanse med kunden. 

Ta kontakt med oss i dag

Kraftig alene, enda bedre sammen

Hver modul er knyttet sammen i den samme underliggende prosjektplattformen i Business Online. Selv om modulene er kraftige alene, skjer den virkelige magien når du bruker dem samlet.


PROSJEKT

Prosjektstyringssystem som hjelper deg med å håndtere flere prosjekter på samme tid. Få bedre oversikt i prosjektene, øk effektiviteten og styrk det interne samarbeidet.


Les mer om Prosjekt

KHMS

Registrering og håndtering av avvik og andre rapporterte saker. Gjør dokumentstyringen i denne modulen. Hent inn data om avvik og risikoer i bedriftene fra de andre modulene.


Les mer om KHMS


HRM

Enkelt HR-system som lar deg samle informasjon og dokumentasjon om hver enkelt ansatt i tilgangsstyrte arbeidsrom. Få påminnelse når det er tid for neste medarbeidersamtale.


Les mer om HRM